torsdag, mars 26

It was a long time ago.......

....I rode two horses on one day.
Jag ligger nu i min säng, känns i kroppen att jag ansträngt mej idag. Har ridit två hästar, tro det eller ej. Två stycken, Silver och Goofy. Jag red ut på Goofy när jag kom hem, sköööööönt att komma ut i skogen lite och bara vara för mej själv en stund. Så mysigt. Goofy va glad han med, massa med energi och eget driv. Så härligt att rida honom då, jag behöver inte jobba så mycket. Sedan va det lite stalltjänst, mockning och sånt.

jag har ett tag grunnat på att rida Silver, ja precis Silver, min systers galna hoppis på Trollhätte tävlingen. Så jag prata med Mamma och Nattis om det förut, och kom typ fram till att jag nog kunde starta honom. Här är i tävlingkondition och frisk och allt så, varför inte? Grejjen är den att jag nog inte ridit hästen på typ minst två tre veckor senast. Så jag borde rida honom åtminstonde en gång innan. Så jag fick sätta mej i bilen och åka upp till Anna's ridhus en sväng med Pappa. Pleasure träning va det som gällde, och som han pleasurea! Shiiet vilken häst han var idag. Han svängde, han stanna, han jogga, han lopea, han backa. Han gjorde allt, perfekt! han ryckte knappt något i bettet och bara tog mina instruktioner som han vore född pleasure häst. Nu är han juh då bara en galen hoppis, men en väldigt snäll sådan, trots att han bokstavligt talat äter upp folk ibland. Jag vet inte hur länge jag red, men inte så värst länge. Vill inte slita ut han för mycket. Meningen va bara att känna av honom lite inför söndagen. Han ska juh trots allt hopptävla på lördag också. Men han är stark psykiskt så han fixar detta.

Nu ska jag snart sova, känner mej välförtjänt av sömn faktiskt. Kan tyckas att det inte är så jobbigt att rida två hästar, men det är det faktiskt Jag har inte ridit två hästar på samma dag på en evighet. Jag har inte ridit riktig häst på en evighet överhuvudtaget. Anyway, det är skola och UF mässa som gäller i morron. Men eftersom jag har sov morron till tio i elva ska jag ta bussen ner gå och sola, sedan ta bussen ut till mormor och fixa mej där. Nu ska jag sova!

Puuuussssa och God Natt! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar