fredag, mars 20

Haaaaaaallllllaaaaaaandsbeeeeeeerrrrgeeeeeeeeeeeeeet..............

.....aka Hallandsåsen!
Nu åker jag uppför Hallands berget, normalt folk kallar den för Hallandsåsen. Grejjen är den att jag gjorde bort mej rätt rejält en gång. Bökeberg resan i maj förra året. Det gick lite segt uppför när vi åkte ner till Bökeberg Challenge med Smokie förra året. Så jag kommentera det, så klart. Jag är juh jag liksom;

Linda; Mamma det går lite segt uppför här.
Mamma; Joo, det gör det.
Linda; Undra om det är ett berg här?
Mamma; Vet du inte vad berget heter?
Linda; Nej, vart är vi? Halland?
Mamma; Jaah!
Linda; Hmmmm, Hallandesberget kanske.
Mamma tittar på mej som jag vore en riktig jubelidot. och säger; Hallandsberget? Är du inte riktigt frisk?!?!
Linda; Vadå?!?!
Mamma; Det är Hallandsåsen!!!
Linda; Jaha, okej.

Jaah, det va så det gick till när jag döpte om ett av Sveriges kända och frukatde berg. / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar