lördag, mars 14

Use only one rein.....

....one rein!
Jag har hemskt svårt för detta att bara använda en tygel. Jag vill mer än gärna förstärka mitt buskap med den andra tygeln, men inte då! Här ska bara en tygel användas. Men i alla fall, jag är mycket nöjd med Manuela Witt. Hon ger bra instruktioner och det finns logik i det hela när man tänker efter. Det tar dock sin tid, att finna logiken alltså.

Mitt inlägg igår blev lite halvtaskigt, jag vet- förlåt! Men jag va helt slut, min dag gick i 200 knyck från det att jag bloggade innan jag åkte iväg. Det va mycket som skulle fixas och jag hann inte riktigt med att blogga mer. Det började med att jag inte hittade ladd kabeln till filmkameran, så jag sprang runt hela j*vla huset och leta efter den- med misslyckat resultat. Den var spårlöst försvunnen. Så lätt fixat tänkte jag och mamma-vi köper en ny helt enkelt. Grejjen är den att det va inte så enkelt. Jag sprang runt hela förbannade Överby, varenda elektronik butik, den fanns ingen stans. En ny laddkabel va beställningsvara. FUCK! Hur svårt kan det va att ha en eller två laddkablar hemma på lager. Jag menar en osåldvara är ingen kostnad. Den räknas till inventarie eller tillgång. What ever, jag fick inte tag på nån laddkabel, så inget filmande blev det. Anyway, vi kom ut till Grästorp och installlera galen häst i sin box. Var först ut med lektionen och galoppera min töis för första gången. Härligt värre, när energin går framåt finns där ingen energi att låta gå uppåt. Mycket bra, Smokie bocka en gång. Energin fick alltså gå uppåt. Men ingen skada skedd. Sen stanna jag och mamma och kolla på när Liza och Catthis red. Sen åkte vi hem, väl hemma så va jag helt slut. Jag chattade runt lite smått på msn, men jag hae verkligen ingen ork. Förlåt alla - inte meningen att verka dryg. (F) Jag försökte mej på att sms:a istället, vilket inte gick så bra det heller. jag somnade på två minuter, när jag väntade på sms. Lyckat värre Linda!

Idag vakna jag före klockan ringde. Tio minuter bara, men ändå. Masa mej upp ur sängen strax efter halv nio. Tog en dusck, sminka mej och sånt fix. Åt frukost sen åkte jag tillbaka till Grästorp. Har vart där hela dagen. Haft två lektioner och ett övningstillfälle. Helt lyckat faktiskt. Nu är jag hemma, och gissa hur tjock jag känner mej. Till lunch åt vi pizza, på vägen hem smäckte jag i mej en kebab. Duktig jag är vaah? Äter juh massa! *smile* Haha, blir till att typ banta i morron. *blink,blink* Nu ska jag kolla runt lite, uppdatera mej om världen typ. Tvätta bort smink och bara slappa. För er information så dissar jag melodifestivalen. Jag hatar't!

Pusshej! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar