söndag, mars 1

Quite good day....

...even though this boring weather.
Trots att det vart en del missförstånd idag så är det en bra bra. Det började med att jag va uppe sex i morse, precis som planerat. Snooza bara mobilen en gång, stolt över mej själv. Jag är typen som brurka kunna snooza tre fyra gånger. Men idag släpa jag mej upp. Klädde på mej och gick till stallet. Häst skulle ha mat. Sedan gick jag in och åt frukost också. Väckte mamma och gick till stallet igen. Rykta häst och plocka in i bilen, lasta och sånt. Det vanliga liksom.

Jag och mamma åkte först till Nuntorp, när jag kommer dit springer en häst lös i ridhuset, obevakad, vilket är förbjudet! I alla fall, det kommer någon och hämtar den efter en stund. Jag plcokar in mina grejjer och lastar av. Hinner precis sadla och ska börja tränsa, så kommer onämn person och har bokat ridhuset. VIlket innebar att jag inte kunde rida. Så ett snabb sms upp till Anna och fråga om hennes ridhus är ledigt. Vilket det var.

Jag och mamma svängde upp till Anna då och red hos henne istället. Tur att hennes ridhus va ledigt, annars hade jag inte fått rida alls idag. Red i alla fall en stund, Smokie gick jätte bra. Duktiga flickan, flyttade lite på bakdelen idag, vilket hon gjorde mycket bra, dock protest med svansen. Lekte bara runt lite, antagligen komemr jag inte behöva longera hennes så länge till innan jag börja rida. Hon har blitt lat den lilla Paris Hilton-hästen. Men jag älskar henne, hon sköter sej så bra. Ska för övrigt lägga in bilder från igår, men det blir lite senare.

Nu är jag i alla fall hemma, allt va klart innan 11.00. Mockning, fodring, vattning. Allltihopa-klart! Rätt skönt faktiskt. Men ska hjälpa pappa lite, han har rivit en gammal vägg på huset. Och alla "delar" ligger utanför huset. Så dom skulle jag plocka bort.

Det är den första mars idag förresten, fan vad tiden går fort. Känns inte som det va länge sen det va nyår, men det va uppenbarligen ett tag sen. Jaja, i alla fall skulle Farmor fyllt år idag, om det hade vart skottår. Hon föddes den 29 Februari. Men inget skott år i år. Men farmor är död nu, Rest in Peace(F)

Nu ska jag kika runt lite, sen hjälpa pappa då. / / Linda<,3

1 kommentar:

  1. Rivit vägg? jag river tapet. Det är nästan samma sak

    SvaraRadera