måndag, januari 12

It's storming outside....

...today as well.
Detta vädret är riktigt sugit. Det är verkligen värdelöst. Jag skulle skriva igår kväll hur mycket jag hatade blåst, men då försvann hela mitt inlägg. *confused* Riktigt störigt, men men jag får väll skriva det ikväll istället. Jag hatar verkligen när det blåser så mycket, det blåser dock inte lika mycket idag som igår kväll, men i alla fall. Det är banne mej fullt tillräckligt. Jag avskyr verkligen när det blåser så. Jag blir som ett litet barn som vill sova i mamma och pappas säng. Jag vet att detta låter sjukt, men jag är nästan "rädd" för blåsten. Jag tycker verkligen det är obehgaligt när det blåser så mycket attt det 'drar' i huset. Det är en väldigt obekväm situation. Usch, jag vill verkligen inte vara själv när det blåser som det gör. Jag känner mej verkligen riktigt ensam. Att sova själv, det är oerhört jobbigt. Jag tycker verkligen inte om det, jag känner mej så liten. Jaah, det va väll vad jag skrev igår om storm, som jag egentligen skulle publicerat, men det blev något konstigt där.

Jag åkte buss i morse till skolan, som vanligt. Jag lyssnade på P3 i mobilen, som vanligt. På radion gick 'Hallå P3', vilket var ovanligt för mej. Jag har aldrig hört det programmet förut. I alla fall, dom pratade om varför svenskarna dricker så mycket. Varför vi svenska alltid blir överdrivet fulla varje gång vi dricker. Varför Januari är den "vita månaden"? Jaah, det va riktigt intressant. Men frågan är varför dricker vi så mycket? Alkoholen i Sverige, det verar vara något man dricker så mycket man kan av när man kan, alltså man dricker för att bli redlöst berusad. Är det så? Eller är det bara det att vi inte kan hantera spriten? Det är säkerligen något som kan diskuteras länge, utan att få ett klok resultat av disskusionen. Det va en del människor som ringde in med sina olika teorier och argument. Jag kommer inte ihåg så många, men jag komemr ihåg en tjej. Hon va någon typ av reseledare utomlands. Om vi säger så här så är inte Svenskarnas alkoholvanor speciellt "normala" utomlands. Folk blev förvånade när dom fick reda på att hon va svensk och inte drack. Resten kan ni räkna ut själva. Riktigt intressant program i alla fall.

Jag har dessutom vart duktigt flicka ikväll, jag har pluggat. Tro det eller ej! Engelskan tills på onsdag(!) är klar, och jag har börjat på svenska boken som ska vara utläst med läslogg tills på fredag, mindre bra. Vette fan hur jag ska hinna rent ut sagt, emn det löser sej nog. Nu ska jag nana kudden, så vi slipper försova oss i morgon också. Tyska steg 4 och Företagsekonomi gäller. Känns inte så inspirerande men that's reality.

Sleeeeeeeeeeeeep tight and sweeeeeet dreams cuties(F) / / Linda<,3

1 kommentar:

  1. I miss you!!! Fan va tiden segar kan det inte gå fort fram till den 20februari!

    SvaraRadera