fredag, januari 23

A new day girlie...

....and you got work to do.
Men hej alla, det va ett tag sen nu. Jag hann inte skriva så mycket igår. Det va enbart inlägget innan jag drog iväg till skolan. Sen hann/orkade jag inte mer. Jag va i alla fall i skolan, sen såvart det hem en snabbis, mocka box och ta in hästar, för att sen dra iväg igen. Jag tog en buss tillbaka ner till stan. För att ta en 62:a vidare ut till Vargön. Där va det en lång, härlig dusch hos mormor. Det va otroligt skönt. Sedan vart det att ta en ny buss in till Vänersborg. Sen skulle det då ha gått en buss från Vänerborg upp till Brålanda vid 20.48. Men kom det någon buss, inte då! Det visade sej att jag hade en gammal tidtabell, och busstiderna var uppdaterade. Den 20.48 bussen gick inte ens! Vilket gjorde mej väldigt arg. Jag hade alltså åkt från Vargön bra mycket tidigare än jag behövt. Det va otroligt drygt! Jag fick vänta till 21.40 istället. (Fy vad jag önskar att jag bodde i Polens land metropol, Malmö. Där går det bussar var femte minut!) Hur som helst, jag kom ju på det att jag inte ätit något riktigt sen lnuchen i skolan, det kanske var läge att äta något. Så under den långa väntetiden gick jag till Kvantum och köpte något ätbart. När jag sedan gick från Kvantum tillbaka till Resecentrum hände det en liten werd grej. Tre människor som jag tidigre sett inne på Kvantum började prata med mej. Eller jaah, tjejjen i trion började prata med mej, dom tyckte det att jag skulle hänga med på "fest". Haha, vilket jag säkerligen hade gjort om jag inte hade planerat att möta upp en i Brålanda sen. Så dom fick "festa" utan mej. Jag gick iaf tillbaka till Resecentrum och väntade i några minuter på bussen. Det va äckligt kallt, den kom till slut och till mina stora glädje så va det en av mina favoritbussar, Platserna näst längst bak är nämligen bara extra mycket rymliga på vissa bussar. Jag satt självklart näst längst bak. Weiiiie! *bigsmile* Sen kom jag till Brålanda i alla fall, mötte upp min vän och åkte hem.

Nu har jag ätit frukost och ska snart ut till stallet. Mockning och hästskötsel står på schemat. Häärligt värre, senare ikväll blir det Träffen, Båberg. Scotts ska dit. *huge smile* Så det blir dans ikväll. Ska antagligen träffa kompisar innan det. Men nu ska jag ut, jag måste bara fråga en sak är det nån som nånsin hört talas om att dricka mjölk med isbitar i?

Pusshej! / /Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar