lördag, januari 17

A long walk....

....with Smokie is kind of wonderful.
Yeees, har vart ute i stallet och mockat och sånt. Efter det så vart det en sväng i skogen med Smokie, hon va redigt pigg och studdsa runt som en ponny. Lite knäpp häst det dära, hon måste inse att hon inte är någon ponny. Hon är faktiskt långt över ponny måttet! Nu är jag redigt trött, det va smått jobbigt att hålla samma tempo som Smokie, hon trampa på rätt bra när hon gick rakt fram. Hur som helst, nu är hon ute i hagen med Goofy. Hon va nog rätt nöjd att få gå ut till slut, ooch vara "vanlig" häst.

Jag är helt slut verkligen, min kropp skriker(!). En dusch står näst på schemat, lite smått efter att vandrat i skogen. Men det va skönt, ingen telefon, ingen som får tag på mej. Bara jag och häst! Väldigt skönt, jag behöver vara lite okontaktbar ibland. Så enkelt är det. Annars finns det väll inte så mycket att berätta, det har inte hänt något speciellt idag.

Jag har bestämt att eftersom jag äter nästan hela tiden måste jag i alla fall börja äta nyttigt. Kolla bara gårdagens "nyttiga" mat. Först en choklad kaka, som jag rent ut sagt svalde hel. Det va på väg hem från Brålanda. När jag kom hem satte jag i mej en Kebabrulle i ett nafs. Sedan vart det jobb och sånt, då små åt jag självklart massa godis. Sedan när jag kom hem svalde jag en Semla på bara några minuter. Hur bra matvanor är det?!? Inte särskilt bra, lätt konstaterat. Haha, jag kommer snart få en sån dära blodpropp utav allt sånt där omättat, eller är det mättat fett! Haha, ironi på högst nivå. I alla fall, matvanorna ska ändras!
Från och med nu ska jag börja äta;
  • Mindre godis och mer frukt
  • Mindre onyttigt och mer nyttigt
  • Istället för att dricka massa läsk och dricka mer vatten
  • Drick/Ät smooties (Det är jättegott!)
  • Figuaktiv i mindre mängder än jag åt innan
  • Jag ska helt enkelt vara mer nyttig och tänka på min hälsa och figur

Jag ska helt enkelt bli mer hälsosam, för att börja någonstans ska jag börja simma på tisdagar innan skolan. Det är nämligen morgonsimmning på tisdagar och torsdagar. Så det kommer bli att åka med pappa ner till stan på morgonen på tisdagarna. Jag har juh simmat förut och mådde mycket bra då, så hoppas på att det ska bli så igen. Varvat med simmningen ska jag komma igång med att rida mera, jag har juh haft något av ett "uppehåll" på ett knappt ett år. Hoppas detta ska bli bra.

Kvällen kommer ägnas åt jobb, vilken överraskning vaah? Ni är riktigt förvånade, eller hur? Okejdå, jag kanske överdriver lite, Jag antar att ni inte är det minst förvånade. Jag har juh enligt många blivit något av en "workaholic".

Nu ska jag ta en dusch, vi höres om en stund igen antar jag/ / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar