lördag, januari 3

New year is over.....

.....and you're back in the reality girlie.
Jaah, nyårs firandet är över. Skåningarna har åkt hem, Lina, Peter Jeppa och Deniz. Jag får inte glömma dogsen också, Baloo och Bagheera. Massa trevliga stunder. Det va länge sen jag haft så kul som jag haft sen i onsdags. Det har liksom vart "på" hela tiden. Jaah, nästan i alla fall. Tiden och dagarna bara flög iväg, jag vet inte vart allt tog vägen. I alla fall så har jag haft kul, mina läppar har haft ett leende nästan hela tiden, om det inte synts på utsidan har det vart på insidan. Jag har skrattat hur mycket som helst, åt allt och ingenting. Helt sjukt, hur kul man kan ha egentligen? Jag vet att bloggen fått lida lite, förlåt. Men jag har liksom inte haft något att berätta så direkt. Jag har spenderat massa tid med "polackerna" och bara vart liksom. Jag va en sväng på ridhuset igår, Silver och Smokie va med. Smokie hade lite spel, hon har inte vart underhållen på ett par dagar, så då får jag ta konsekvenserna av det. I alla fall, hon lugna ner sej efter en stund. Silver, som egentligen är min lilla systers häst fick röra lite på sej också. Det gör han gott, han ska inte stå stilla. Hon är ju inte hemma just nu ändå, så då kan jag rida honom. La på han en av mina sadlar och bara lekte runt lite. Han fick gå på lite Reining volter, OMG den hästen är underbar! Han är helt otrolig ibland, visst han är en galen hopphäst, men asså, tjena. Igår, han va helt underbar att rida. Jag har juh ridit han en stor del av sommaren -08, men det va ändå ett tag sen. Hur som helst jag satt där och lekte med honom på volterna, och han bara ligger i den positionen jag lägger honom. Det är så skööööönt att kunna för rida, sen åka lite, sen rida igen och åka ännu mera. Jag älskar den känslan! Den är helt obeskrivlig. Jag kom även på det att jag saknar nog att rida lite reining. Den lite mer "vilda" känslan. Det är härligt. Tro't eller ej, men "polackerna", Jeppa och Deniz testa också att rida. Nu ska jag inte säga för mycket här, då blir dom kanske lite lacka på mej. Men det gick bättre för vissa. Dom är härliga prickar dom dära två. Saknar allihopa, Lina, Peter, Jeppa och Deniz, självklart dogsen också. Liksom dom här dagarna har vart hur bra som helst. Kan man få bättre start på året egentligen, jag menar över lag. Okej, en sak kunde vart bätttre, sömnen! Det är den 3:dje och jag har inte sovit ens tolv timmar. Men jag lär väll skylla mej själv. Ikväll, blir det sömn i alla fall, eller jaah, film blir det nog. Eller TV, får se vad det blir. Slappt ska det bli, Jag är helt slut! Men nu tror jag mitt kaffe är klart, det jag väntat på en stund nu.
Jag måste också påpeka det att jag lyssnar på Rihanna's låt, "Good girl gone bad". Den stämmer nog rätt bra in på mej just nu. No hard feelings!

Ha en bra vinter dag! // Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar