måndag, januari 12

Starting a new week....

....with over sleeping.
Duktig flicka jag är, jag börja en ny skolvecka med att för sova mej. Jag vet ändå att jag va på väg upp ur sängen i morse, men skulle bara blunda lite grann. Det va runt sex, sen vakna jag tjugo minuter över sju, Ida messa och fråga om jag skulle med bussen. Jag svarade något i stil med att "jag för sov mej och ser ut som ett troll, ses sen." Det blev banne mej inget springa till bussen på tio minuter i storm inte. Det är inte min stil, så det va bara att släpa sej upp och börja göra sej i ordning tjugo över sju. Usch, dusch, smink, hår, jaah, hela paketet. Det va väldigt segt idag, jag va väldigt seg. Men det är man ibland, inte mycket man kan göra åt. Det bara är så. Hur som helst, jag kom till skolan strax innan lunch, som dessutom va mindre god. Det är faktiskt så att våran skola har kommunens sämsta mat. Det var något mer också, om det va regionen eller vad det nu va , skit samma. Den är kass! Ingen god mat! Sedan va det dagens första lektion som gällde, svenska. Något grupparbete är på gång där, upplysningstiden. Sedan efter svenskan vart det Engelska som stod på schemat, en av denna dagens få roliga lektioner, om man ser från mitt vanliga schema, utan försovning alltså. *blink,blink* What ever, sedan vart det dagens roligaste lektion, Fotografisk bild, vi va i fotostudion idag. Det va jätte kul. *bigsmile* Sedan slutade jag skolan halv fem.

Mamma och Nattis hämtade mej utanför fordons delen och sedan åkte vi hem, jag har vart i stallet och pluggat engelska. Nu är det svenska bok som ska läsas och skrivas läslogg till. Det är riktigt kämpigt. *suck* Jaja, nu ska jag ner och äta glass kaka.

Höres senare, / / Linda<,3

1 kommentar:

  1. Ibland är det rätt skönt att försova sig....

    SvaraRadera