tisdag, januari 27

You are nothing else but you....

....and you're gonna be a shining star!
Äntligen hemma igen, dagen har vart riktigt händelserik. det kan verka som en helt vanlig tisdag, men det är ingen vanlig tisdag. Vi får börja med att älskade Charlie fyller 18 år idag. Massa grattis pussar på honom, <,3 Självklart va han inne på mitt jobb och köpte en dosa snus i morse. Lös på köpet! Uscha! Hur som helst, jag började dagen med att ligga och snoooza telefonen i över en och en halv timme, innan jag nog kom fram till det att det va dags att gå upp. Jag hade sov morron, skulle börjat klockan tio i skolan med tyska. Jag kom mej i alla fall in i duschen, fick sminkat mej ätit frukost och klätt mej. Sen körde pappa mej till bussen som skulle gått kvart över nio från Brålanda. Och skulle va ordet, buss fan gick inte! Västtrafik har lagt om hela tidtabellen för 710. Så det gick ingen kvart över nio buss, vilket gjorde mej j*vligt förbannad. Jag fick alltså vänta på bussen som gick tjugo i tio! Helt sjukt! Det är juh inte så att Västtrafik informerat sna resenärer att busstiderna är omlagda, nej, utan vi ändrar bara om i tidtabellen hur som helst, när vi känner för det. J*VLA VÄSTTRAFIK! Jag blir pissed off!

När jag väl kom till Vänersborg några minuter över tio, starkt försenad tll min tyska lektion, va det bara att vänta på en gammal hederlg 62:a tack, vet jag att dom inte lagt om busstiderna där. *pust* Stod i alla fall där och vänta å bussen med en hög med dagis barn, som va starkt faschinerade av tåget som rullade iväg en bit bort. Hehe, härliga småbarn, dom är rätt söta ibland. Tihii, gull ungar där. *blink,blink* Sen vart det ytterligare en händelse, han, duden som tyckte jag skulle följa med på fest i fredags, skulle med bussen. Inte viilken buss som helst, utan samma buss som jag skulle med, självklart. Pinsamt värre, feg som jag är i sånna situationer så våga jag inte säga hej. Men grejjen är den att när vi sitter på bussen sms:ar människan till mej! Bara ett helt normalt "Tja, vad gör du?". Då börja jag fundera på om han känt igen mej eller inte. Lite förvirrande. Hur som helst så när jag väl kom till skolan vägra jag klampa in på tyskan, redigt försenad, så jag plugga lite företags ekonomi istället. Kände att det var mer effektivt, än att klampa in i ett klassrum fullt med folk väldigt mycket sent. Skulle verkligen skämmas ihjäl!

Jag hade företagsekonomi, sen åkte jag med pappa hem. Eller jaah, jag åkte fram till Resecentrum där han skulle plocka upp mej. När jag sitter där, kommer Silverhagen med en 710 från Brålanda, så jag bytte några ord med honom. Sen kom till slut far min och hämta upp mej. Vi åkte hem och jag hade redan vart stallet och fixat. Sitter nu på rummet, ska åka iväg senare på ärende med mamma och efter det plugga. Naturkunskap fucks the world! Or NOT! Jag hatar Natur, fattar inte varför jag måste läsa sån skit! Det är värdelöst.

Tjngeling så länge! / / Linda<,3

1 kommentar:

  1. Hur fan kan man ändra busstiderna en tisdag det brukar göras en söndag eller måndag, men ni i norrland vill väl vara lite speciella!

    SvaraRadera