onsdag, januari 7

Last day of your winter holiday...

....,to morrow it's back to hell, aka school.
Ja men precis, sista dagen på lovet. I morgon börjar skolan igen, så värdelöst. Jag känner verkligen inte för att börja igen. Snälla låt mej slippa, men jag får väll säga som Martin intala mej igår, nu är första halv lek gjord. Bara sista kvar. Han har väll rätt någonstans, men jag är skeptisk. Det jag redan har gjort ska jag göra en gång till liksom, fattar ni vad jag menar? Det känns inte inspirerande. Men men, det är bara att bita ihop antar jag. Händer ju mycket för mej nu under våren, vilket kommer leda till att jag missar en del undervisning. Visst jag lär ju ta igen den, men jag slipper i alla fall att sitta i skolan. Det knäcker mej seriöst, jag hatar att sitta där och frysa röven av mej, rent ut sagt. Hemska ställe, kommunen har missat det här med värme i sina byggnader, knäppa Vänersborgs kommun. Jag blir störd på det, verkligen. Inte ska väll eleverna behöva sitta i skolan och frysa, meningen är väll ändå att dom ska trivas i skolan, eller hur? Hur som helst jag ska bita ihop fixa denna sista terminen i tvåan, sen är det bara slut spurten i trean kvar. Weiiiie! Jag längtar något obeskrivligt. Det finns inte ord som kan förklara. Det ska bli underbart! *big, big smile*

Dagen har i alla fall blivit något vettigt av, bättre än gårdagen. Jag släpade mej upp strax efter nio, tro't eller ej. Efter som senaste dagarnas "sova fram tills halva dagen gått"-vana kan det vara svårt att tro. I alla fall, jag släpa mej upp och pös ut till stallet en snabbis, sedan in i värmen igen. Kändes lite kallt tidigt på morronen. Kaffe, och frukost väntade. Dock en ensam frukost, det blev jag och tha pink one, alltså datorn. Mamma hade åkt till stan, jag skulle åkt med, men orkade inte. Min lillasyster Nattis sov fortfarande. Efter frukost så blev det en ridtur i skogen, mysigt. Goofy fick ut en sväng och se världen, det va ett tag sen. Sedan va det mockning på G och fixa foder och sånt där allmänt. Sedan in i huset och sköta sådana där "hemmafru"-sysslor. Till exempel; Köra tvättmaskin, hänga tvätt, plocka i och ur diskmaskinen. Sådana där hemskt uppgifter som man gärna rymmer ifrån Jag vet dom som rymmer från städningen, ska inte nämna namn. Tralalalala.... Tihiiii, den du J****. "Jag orkar inte", skyll på det vaah!

Jag fick brev idag också, LR-grejjerna season 2009 har kommit. Ny katalog, nya produkter och massa smink. Make up, Hårvård, Parfym, Kosttillskott, allt som har med hälsa och kroppen att göra. Jag älskar det, jag använder inget annat än LR's produkter. Det är helt enkelt det bäst, finns inget som har mitt förtroende som LR's produkter. Kvalitet och proffisionellt kunnande bakom produkterna, det är självklart för mej. LR Health&Beauty Systems, det är något jag utan problem kan stå för. Jag är stolt återförsäljare och kan inte göra annat än att varmt rekomendera produkterna.

Hur som helst, jag har bestämt mej för att detta året ska bli annorlunda. Jag ska göra något vettigt, jag ska försöka bli bättre på allt. Jag ska kunna stå i slutet av året och kunna säga att detta har jag åstakommit. Mina mål är följande;
  • Jag ska sköta skolan bättre, plugga mer och göra dom satans läxorna när jag får dom och inte skjuta upp dom till sista stund.
  • Jag ska satsa allt på Smokie. Träna mer, tävla mer. Vara mer med henne, kort sagt.
  • Jag ska jobba mer på Rasta, (tänkte jag ska få in en fot i resturangen igen)
  • Jag ska satsa på att bli modell. Fotoporfolio först ut.
  • Jag ska ägna mer tid åt mej själv och min egen hälsa.
  • Jag ska börja simma igen för att få en slankare kropp och bättre musklatur, vilket betyder ingen ryggvärk förhoppningsvis.
  • Jag ska sälja mer LR för att få en större förtjänst.
  • Jag ska vara mer ekonomisk.
  • Jag ska sluta bry mej så mycket om alla andra och deras problem, framför allt dom som aldrig ger tillbaka.
  • Jag ska göra allt det jag inte fått gjort innan helt enkelt.

Jaah, som ni ser har jag satt upp lite krav inför året, och det finns ingen garanti att det blir som jag sagt, men jag ska göra mitt bästa för att det ska bli så. Jag vet inte om det är drömmar eller önsketänkande, det ska i alla fall bli ärliga försöka att uppfylla allt.

Nu ska jag bläddra igenom LR-katalogen och kika årets nyheter, det är redan dyrt tror jag. *blink, blink* Tihiii, Höres senare / / Linda<,3

2 kommentarer:

  1. Du glömde en sak! Ska umgås så jävla mycket med Lina! Så när tycker du att jag ska komma? imorgon ?

    SvaraRadera
  2. Liiiiina, skynda dej hit.:D Jag ska träffa dej maaaaaaassssssoooor!:D<3<3<3<3<,3

    SvaraRadera