söndag, februari 22

It's sunday...

..and my bed is very comfortable.
Nu är det rätt tomt i huset i Norrland, Polackerna har åkt hem. En helg fylld med skratt, vilket är vanligt när Malmöborna är här. Gårdagen bjöd på en resa till Karlstad, som redan nämnt, hundutställning. Gårdagskvällen spederade som vanligt i baren. Vi spelade sällskapsspel för en gångsskull; "Med andra ord" Riktigt kul spel, som jag verkligen rekomenderar. Du ska förklara ett ord, tex en person, en plats eller något annat. Men du får INTE säga ordet som står på kortet. Det är viktigt, din lagkamrat ska då gissa rätt ord. Grejjen är den hur du ska förklara ett ord du inte vet vad det är. Till exempel; Osby- det förklarades vara en skidort, när det egentligen är en håla nere i pol...*host*....förlåt, jag mena skåne.
Roskilde- jag va helt säker på att det låg i norge, så min förklaring va; "festivalstad i Norge" Problemet i det hela va juh det att Roskilde låg i Danmark, inte Norge. Så tokigt det kan bli. I alla fall, spelet bjuder på skratt och skrik. Det är ganska exalterande.

Idag, åkte då polackerna hem. Peter har byggt på huset med pappa, Jojjo har för förstagången sett Norrland på riktigt. Lina, hon har vart här och andats ut all storstads luft och andats in nyttig lantluft. Nu är dom hemma i Malmö och nästa gång vi ses blir i Mars till Malmö Internationella. Vilket är ett tag, hur ska jag stå ut. Liksom jag och Lina kan omöjligt leva utan varann.

I samma veva som polackerna åkte hem kom Paulina och hämta mej, vi skulle till kossorna. Jag har då haft ladugårdstjänst idag. Jag har mjölkat kossor för första gången, matat kalvar, det har jag gjort förr. Och massa annat som har med kossor att göra. Men det bästa idag va att förlösa kalv. En av korna skulla kalva och gjorde det under tiden vi mjölka. Bilder på den lilla krabaten kommer i morron, jag har feblat bort min USB-kabel.

Annars är det nog rätt lugnt här. Mitt bloggande har vart lite segt, jag har liksom inte tid när Malmöborna är här. Det är så mycket annat som är på gång då. Men det gör mej inget. Dom som vill mej något akut, för att inte tala om dom som har rätt att behöva nå mej akut,- har mitt mobil nummer och vet att jag är anträffbar där.

I morgon blir det skolan till halv fem, sedan hem till stallet. Nu ska jag glo på Beck om en stund. Innan har jag lite att göra. Bloggar mer i morgon.

Natti Natti! / / Linda<,3

1 kommentar: