söndag, februari 15

Work is done today...

...and my horses are waiting.
Nu är jobb avklarat, stallet väntar med mockning och grejjer. Det vanliga fixet liksom, inte ovanligt. Det va masssa folk på jobb och lite jobbigt att aldrig kunna pusta ut typ. Men men, pengar sen. Anyway, nu är jag hemma. Jag sitter i mitt stökiga rum och verkligen känner hur jag måste få städa, vilket jag inte fått gjort än. Det är kläder och grejjer överallt! Jag trivs så, inte!!! Jag hatar när det är stökigt. USCHA!

Hur som helst gårdagen då, det va lite segt med bloggandet. Hann inte med mer än ett inlägg. Men i alla fall, jag släpa mej ut i stallet mockade och gjorde klart. Sen tog jag en dusch, fixade till mej och jag åkte med pappa till Grästorp. Det va clinic för Fredrik Thomsson hos Kjell och Eliza, självklar va jag där och kikade lite. Skoj att se hur han tränade. Sen måste jag juh nämna, att Elizas häst, Mister Sure Whiz är helt underbar. Han är verkligen skit fin! Det finns inte ord som beskriver den hästen alltså! Så jädra vacker!!! Ny fodersort inköptes också, Country Mix. Smokie ska ha en ny mat, och jag hoppas den ska ge resultat. Så nu får vi ser om hon blir något tjock. Haha. Inget billigt, men sånt är det, bara det bästa är gott nog.

Efter att vi kikat en stund så åkte jag och pappa till Överby och handlade mat. Det va lite segt, pappa är inte snabb när det gäller att handla alltså. Haha, men jag älskar han ändå! Massa!!!(L) Sedan kom jag hem fixade med häst maten och sånt där, hälde upp det i en fodertumma och lyft in dom andra säckarna.

Det roliga igår, att när jag va klar i stalllet så kom jag in satte mej vid datorn och tänkte väll inte så mycket på det. Jag hade tänkt blogga då, men det gick inte riktigt. Klockan va nämligen kvart över fyra och jag började jobba fem! Då fick jag lite bråttom. Jag hade inte ätit, eller bytt till arbetskläder. Liksom jag va helt inställd på att jag skulle börja sex som jag gjorde i torsdags, men nej. Som solen stiger upp kom jag på att jag började fem, alltså höll jag på att glömma bort att jag skulle börja jobba. Hahah! Helt sjukt. Men jag hann i god tid till jobbet ändå.

Jag jobbade under kvällen och sen när jag kom hem såg jag Wallander och jag orkade verkligen inte blogga efter den, klockan halv tolv. Det är värsta jätte sent! Det orkades verkligen inte med så jag la mej och sov.

Sen resten vet ni juh, känns inte nödvändigt att säga något om det.

Sen måste jag nämna att polackerna snart kommer!*hugesmile* Jag längtar massa med mycket! Bara fyra dagar kvar!(L)

Nu ska jag byta kläder och gå till stallet!/ / Linda<,3

1 kommentar: