måndag, februari 2

So close to a crash....

... and a loooooong visit at hospital.
Det finns en hel del att berätta om denna dagen, men det är knappt med tid tyvärr. Jag måste plugga företagsekonomi och tyska. Jag har glosor i tyska till i morgon, jag njuter av tanken att detta är sista året jag måste plugga ett modernt språk. Så hemskt skönt att slippa det sen. Det är dock stort prov i företagsekonomi, debet och kredit står på schemat, men jag har typ förstått det mesta, jag hoppas på det i alla fall. Det är få fel jag gjort. Anyway, jag måste öppnaböckerna, annars känner jag mej rätt ordentligt lat måste jag nog säga, och jag är faktsikt inte lat. Det är bara insprationen som tryter. Hur som helst, jag ska fatta mej lite kort. Jag har bestämt att efter jag ätit middag ska jag börja plugga, och det luktar som middagen snart är klar.

Jag sitter nu här i sängen, som vanligt nu mera, klädd i en Lyle&Scott piké som jag fått av Jeppa och siden kalsonger. Jag fick pikén för att den va för lite, jag har lite svårt att förtså varför när jag drunknar i den. I alla fall, det har vart skola under dagen, ingen foto idag. Den va inställd vilket va skönt, sluta klockan två är verkligen inte fel. Bestämde med Sandra att jag skulle fika med henne. MEn hon sluta först vid tre. Så jag stack in till stan och mötte upp Fredric en stund. Att byta några ord med vänner är aldrig fel. Sedan efter fikan med Sandra, Carro och Sofia så stack jag hem med Mamma som va i stan. När vi körde på Gestadvägen, som är en kurvig smalareväg med skymd sikt på många ställen så höll det på att gå riktigt illa. I en S-kurva så mötte vi en bil, som körde alldeles för fort och gjorde fina märken i vägen. Jag och mamma låg nästan i diket och den andra bilen stod mitt i vägen. Det va verkligen en nära-döden-upplevelse, jag hade hjärtat uppe nånstans i området runt hjärnan och det tog mej en stund att andas normalt igen. Det kunde slutat riktigt illa och en lååååång vistelse på sjukhus. Vilken äär det sista jag har tid med just nu. När jag väl kom hem i behåll så va det stallet som väntade. Är klar där, och nu sitter jag här, väntar otåligt på mat, jag är hungrig.

Jag har dessutom ett hemskt irriterande blåmärke på insidan av knät, lite över knäskålen liksom. Jag måste vara en såndär person som har lätt för att å blåmrken, för jag vet inte ens vad jag gjort. Det är helt sjukt, jag får blåmärken utan att veta vad jag gör, kan det bli bättre?

För övrigt är det inte långt kvar tills Polackerna kommer igen. Gissa om jag längtar ihjäl mej! Kan det inte bli sportlovsveckan nu! Jag vill!!!!!!!!! Dogsen, Lina, Jojjo, och Peter. Sen ev. Jeppa. Anyway, hääääärligt kul när dom är här. Dessutom ska Jojjo för första gången sova i Norrland. *bigsmile*

Jag mååste bara påpeka att jag har en ny blogg i min blogg listan. Bryanboy.com Hans "slogan", 'I'm so gay, I sweat glitter', är diggad från min sida.

Nu ska jag snart äta, sen plugga. Vi höres senare alla! / / Linda<,3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar