onsdag, januari 27

Bokleverans

ÄNTLIGEN kom mina böcker! En hele hög, lådan va aptung verkligen! Nu har jag sett att det är rätt böcker och dom ser hela och fina ut så nu kan jag göra mej fattig då... alltså betala fakturan.
Bloggisar, har ni haft en bra dag? Min dag har varit helt okej. Jag kom mej ridhuset vid lunch och idag red jag det längst jag gjort på länge! Jag satt i sadeln i närmare en timma, vilket inte hör till vanligheterna. Jag och Josie galopperade mer idag och började jobba med sjuor och åtta, treor och fyror. Ibland är min häst lite rolig för hon går bättre ju mindre krussiduller jag gör. Fast att bara lulla runt är inget stärkande eller disciplinerande. Hon gick i alla fall super, idag igen! Trots min träningsvärk gick det bra att rida, bara jag tog mej upp i sadeln, det va liksom det största problemet.

Josies insats gjorde också min dag, tills Sockan kom och tog ner känslan lite. Idag va hon inte alls med mej överhuvudtaget utan var någon helt annanstans. Oförutsägbara unghästar gör att jag uppskattar min trygga Josie lite mer. Inget att grotta ner sej i, imorgon är en ny dag.

Jag har suttit här hemma ikväll och skrivit dom första medlemskorten till NSBA 2016. Nu är jag precis nyduschad och ska snart inta sängen. Skolan väntar i morgon. Min träningsvärk i vaderna döda mej lite, imorgon kör vi gymmet igen! Whoop whoop! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar