lördag, januari 9

Galen nog

Hej på er! Förlåt för uteblivet morgoninlägg idag, men jag och M åt frukost tillsammans. Sen åkte vi direkt upp till Josie. Planen var att åka direkt och rida, men tji fick jag. Nattis skulle iväg och rida på Kroppefjäll så jag fick vackert vänta tills hon kom hem med släpet.

Istället fick jag och M massor gjort i stallet. Istället för ett litet bord vi haft i stallgången sitter där nu två täckeshängare och en hylla att förvara foderhinkarna på. Jag tycker det blev superbra. Tyvärr tänkte jag inte på att ta någon före- och efterbild. Typiskt mej! Efter projekteringen i stallet gick jag in och tentapluggade lite, bionomiska(?) ekvationer undertiden M stekte pannkakor.

När Nattis väl kom hem igen så åkte jag och Josie till ridhuset. Eftersom detta va första dagen i sadeln sen juldagen så va det bara basicarbete. Efter lite längre framskrittning så joggade jag bara runt en lång stund för att Josie skulle komma igång i kroppen. Sedan va det mycket sidepass och pivoter. Josie jobbade på jättebra och kämpade på. Hon verkade tycka det va skoj att jobba igen. En ag som idag galopperade jag ingenting. Jag tycker inte det ger särskilt mycket positivt att galoppera om jag inte har full kontroll på Josies kropp. Första dagen efter en ofrivillig vila har jag helt enkelt inte full kontroll.

Skönt i alla fall var att det trillade in ett annat ekipage samtidigt som mej på ridhuset, jag var inte ensam om att vara galen nog att ge mej ut med hästtransport en snöig lördags eftermiddag. Men med lilla Ford Rangern så är det nemas problemas. I med fyrhjulsdriften och kör bara.

Planen för kvällen är att åka till några kompisar och spela TP. Känns helt okej en kväll som denna måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar