tisdag, januari 19

Snåla och ohjälpsamma människor

Jag satt och klickade mej runt i grupperna på Facebook häromdagen. Jag ska inte säga att jag förundras för det gör jag inte, men jag funderar lite hur människor resonerar.

Om vi börjar med folk som ska köpa.... För att ta ett generellt exempel så är det folk som ska köpa sadlar; det ska vara en kvalitetssadel, begagnad men helst inte använd, och det viktigaste, den ska kosta max 4000kr och ligga bra på alla hästar. Hur är du funtad människa som tror att du ska hitta en kvalitetssadel för den pengen? Som dessutom ska ligga bra på alla hästar. Newsflash for you; INGEN sadel ligger bra på ALLA hästar!

Eller en annat förekommande fenomen; hästfolk som ska köpa en hästtransport. Den ska vara en boggie, väga helst ingenting så du kan lasta hur mycket som helst. Den ska vara stor, luftig och ljus. Sadelkammare är ett plus och ca fem år gammal. Den ska inte användas så ofta, bara typ till ev. veterinärbesök. så köparen vill inte betala så mycket, max 20.000kr. Hallå, tror du att du hittar en "ny" transport för det priset? Om du ändå inte planerar att använda den regelbundet hyr en transport när du väl behöver den!

Alltså, generellt så får man juh vad man betalar för så jag får inte riktigt ihop det hur folk som vill handla bra grejer tänker när dom inte vill betala. Men jag är väll lite trög.

Sen kommer vi till dom människor som vill sälja, men dom är fan helt jäkla omöjliga. Bara som exempel va det en facebookanvändare som skulle sälja sin sadel och paddar. Jag har sadlar så det räcker, men jag ville köpa en av paddarna. Men nej, det gick inte för sej utan allt skulle då minsann säljas i paket. Eftersom jag ännu får upp aviseringar när nån skriver så har jag följt det lite. Nån ville ha mått och vinkeln på bommen, men nej det gick då inte heller. Någon annan ville ha fler bilder, det va också rätt segt. Då undrar jag hur man som säljare resonerar... Vill man sälja idag ska man nog vara lite ödmjuk och hjälpsam.

Nån annan som också funderar över hur hästfolk tänker ibland...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar