måndag, januari 11

God morgon Måndag!

God morgon allihopa! Hur mår ni? Är ni peppade för första dagen i skolan efter jullov? Kanske också första dagen på jobb efter en lång ledighet? Jag kan bara tänka mej alla som inte var så peppade för skolstarten idag. Alla barn och tonåringar som satt där igår kväll på sängkanten med en stod klump i magen som dom inte kunde spotta ut. En gång var jag också det barnet, den tonåringen , som fasade för att gå till skolan och möta elaka människor.

Dagen idag består av en hel dag i skolan, därför sitter jag här redan i studielanskapet Härjedalen och myser för mej själv. Jag har läst i kapp mina favoritbloggar, smuttar på en latte och suger i mej min smoothie. Skön start på dagen.

Klockan åtta-noll-noll går jag in i salen och har mitt första seminarium och opponering. Superspännande! Under tiden jag sitter i skolan så ska Josie idag få manikyr. Det är verkligen dags för ett par nya prinsess-skor så hon kan dansa fram under nåra veckor här.

Nääe, hörrni, jag ska ta tag i dagen, vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar