onsdag, januari 13

Kallt igen

Brrrrr! Nu kom den där omtalade kylan tillbaka, -7 visade mammas mätare i Gestad. Här i Dernäs är det -9. Detta bådar inte gott...! Det är ju inte utan att jag längtar liiiiiite till sommaren.
Jag tog i alla fall Markus Ranger till ridhuset med Josie, där vi struttat runt en stund, mycket pivoter och sidepass som sagt. Josie är, trots kyla och lite on-and-off-ridning nu under tenta perioden, väldigt mjuk och fin. Hon jobbar bra och jag känner hennes aktiva rygg under mej, vilken underbar känsla. Underbara fina Josie♥

Ridsport är ju inte särskilt glammigt när det är många minusgrader, tyvärr. Fast det senaste nu så har jag inte frusit när jag rider utan mest innan och efter. Jag har gjort som så att jag åker i mina stallstövlar till ridhuset, drar på mej bootsen precis innan jag sitter upp i sadeln och av med dom så fort jag kliver av igen, dock då ner i ett par kalla stövlar. Jag kanske ska köpa mej en skotork och släpa på fram och tillbaka.... Tanken är ju faktiskt inte dum och det hade ju varit helt underbart att kunna stoppa ner fötterna i ett par varma stövlar när jag ridit klart!!! Kanske kan hitta en billig nånstans.

Nääe vet ni, nu ska jag plocka ner granen. Den har inte börjar barra massor ännu och jag tänkte låta det vara så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar