måndag, januari 18

Sista "helgdagen"

Eftersom introduktionen till dom två nya kurserna, Civilrätt för Lantmätaringenjörer och Matematisk Statistik, inte är för än i morgon så blir det lite utav en helgdag extra för mej, trots att det är måndag. Jag tackar inte nej! Det där med att chilla och ladda upp batterierna är ju inte riktigt min grej. Så jag va uppe typ halv åtta i morse och gasade hem till Josie.

Jag frukostfodrade och hade ut valparna, även kallade dokumentförstörarna, så mamma kunde städa där. Sedan åt jag en macka med mamma innan jag gick ut i stallet igen och släppte ut Bea och Sockan. Josie fick snällt vara kvar inne då jag hade planerat en ridhus sväng. Jag hade egentligen tänkt rida, men med -13 på mätaren i morse så kändes det inte så lockande att stoppa ner fötterna i par kalla boots. Nån måtta får det ändå va påt även om han den där måtta inte är någon jag brukar umgås med. Det blev en longerings dag idag. Josie va sej lite mer lik än tidigare då hon gjorde betydligt fler ansatser till att bocka och skutta runt. Jag fick dock hindrat henne. Lugn och sansad är nog det bästa tempot dessa kalla dagar. Jag vill inte att hon ska skutta runt och sträcka sej eller något annat dumt. Annars tycker jag det är bättre att hon brallar runt på linan i ridhuset eller  på ridbanan än i hagen, marken känns lite säkrare liksom.

Väl hemma igen så fick Josie på sej sin ute-overall idag med ett ylletäcke under. Jag brukar sällan ha dubbla täcken i hagen, men kände att det kan nog vara bra för henne att ha ett riktigt värmande precis  intill kroppen. Jag mockade och fixade som vanligt i stallet. Det är ju ett evigt konkande med vatten ut till hagarna. Jag vill inte att dom ska dricka kallt vatten utan lite ljummet så det är ju bärande flera gånger liksom.

Jag har idag varit duktig och tagit lite bilder.... Håll till godo!

Himlen är så fin på morgonen när jag åker till Josie,
det är som att åka till ljuset i dubbel bemärkelse.
Framför allt när man kommer ifrån mörkret...
Lilla Sockiplasten
Josie
Josie igen.
"Nu får det fan räcka med bilder mamma"

Efter stallet så for jag och handlade. Jag och Markus satt igår och skrev en matsedel för veckan. Ett försök vi ska göra, är att handla hem bara det vi behöver. Ofta åker jag till affären och handlar helt planlöst. Jag får oftast ihop middag liksom, men det ligger ingen riktig plan bakom mitt handlande. Så nu skrev vi upp allt vi behövde som vi inte hade hemma och så handlade jag bara det idag.... Okej det slank med en Coca Cola också, men inget annat!
Under tiden bilderna laddades över till datorn från telefonen så plockade jag in i skåp och kyl/frys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar