måndag, januari 25

Nydammsöget golv

Jag och Markus, okej då.... Markus investerade i en robotdammsugare i mellandagarna. Vi valde en ganska så dyr eftersom vi har både katt och hund här, så det va ju ganska viktigt att den gjorde sitt jobb och som vanligt får man vad man betalar för. Jag avskyr att lägga tid på sånna saker som att städa, så att golvet dammsuger sej självt är en del värt för mej. Dessutom är känslan att komma hem till ett rent golv rätt skön!
Den är absolut inte felfri, jag menar det är en maskin, men den gör ett bra jobb! Den missar ju i vissa hörnen och kan inte dammsuga golvlister och sånt, men jag kan leva med det. Att kliva innanför dörren och mötas av ett golv som inte är täckt av hundhår eller annat bös som katten drar in är riktigt lyxigt!  

Nog om dammsugare - när skolan var klar gasade jag iväg till Överby och åt lunch med en vän. supertrevligt att catcha upp lite och faktiskt ses irl. Vi pratar ibland i telefonen länge, men det är ändå inte samma sak. Från att liksom ha setts varje dag då våran jobb förenade oss flera gånger vissa dagar till att inte ses alls är supertråkigt!

När jag ändå va nere på Överby svängde jag in på Granngården och köpte ny müsli till Josie innan jag körde hem till stallet. Där va det mockning och hämtning av nytt gräs som gällde. Min plan va ju att åka och rida... men det blev inte så. Just nu är familjesituationen i familjen Hansson lite ansträngd...

Jag och Mamma tog in hästarna, jag pussade på Josie och lyssnade på Beas mage istället. Jag är övertygad om att bebben där inne gnäggade på mej då det bubblade till massor där inne en gång. Sen tror jag allt den sparkade mej lite på kinden också. Nu är det inte långt kvar!

Jag har nu i alla fall landat hemma och ätit lite sallad jag tog med i en matlåda från mammie. Långt osammanhängande inlägg känner jag. Vet ni, jag checkar ut! Vi hörs i morgon. ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar