onsdag, januari 20

Kyckling sandwich

Jag skulle bloggat om mina supergoda kycklingsandwichar häromdagen, men jag va så trött att jag däckade i sängen istället. Jag blev nöjd med mina första sandwichar i alla fall. Jag åt två stycken och va verkligen jättemätt efteråt.
Inte nog med att det va gott och mättande så va det superlätt också. Jag hade köpt tjocka filéer så jag delade dom helt enkelt längs med i två. Vi har en klämgrill så jag körde kycklingfiléerna i den eftersom jag behövde stekpannan till att "steka" brödet i olivolja. Jag gjorde en egen dressing med smaksatt crème fraiche som jag blandade med vanlig för att inte ha den så stark. Bredde lite dressing på botten brödet, sedan ett salladsblad på, tomatskivor, Markus vill ha rödlök. Kyckling, mycket dressing på överst för att sedan toppa med en brödskiva till. Voila! Lätt och enkelt, men nästan en restaurangmåltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar