tisdag, januari 5

Snabbt hej

Hej allihopa! Hoppas ni har en bra dag i snöyran! Jag ska nu vid två sätta mej med ett pluggpass i två timmar fram till fyra. Då ska hästarna gå in. Morgonen och förmiddagen har varit stall- och hästtid. Jag va här strax efter sju i morse och frukostfodrade, bytte täcken och släppte ut hästarna. Fram tills jag hade bokat gräshämtning vid nio mockade jag och fixade i ordning i stallet. Hann inte klart med Josies box så fick ta lite efteråt också.

Vi trotsade snöyran, Josie och jag, och åkte till ridhuset för lite longering. Glad ponnie som fick springa på lite fast mark. Normalt brukar hon vara som en atombomb sånna här dagar, men hon höll sej på mattan. Hon gjorde några lama försök till att bralla när jag smackade på henne i galoppen åt ena hållet, men det va det. Varken mer eller mindre. Älskade ponnie!♥
 Jag hade förberett mej på en galenpanna i andra änden av snöret och paltat på Josie både benlindor och boots. Skydd från mark ända upp till knä och has. Överreklamerat idag visade det sej. Haha
Nääe, vet ni, vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar