tisdag, januari 26

Regn och rusk

Lagom tills jag klev ur bilen för att ta in Oskars katt så började det regna. Nu både regnar och blåser det, då kan jag säga att et va rätt skönt att jag redan ligger i soffan och myser för mej själv. Jag va och red redan vid fyra förut så kom tidigt i från stallet. Känns jädrigt skönt att liksom ha vart i skolan, stallet och redan kunna vara hemma när klockan är halv sju, sju liksom.
Josie fick ju en dag av ofrivillig vila igår, så hon va lite som sirap idag. Allt tar liksom lite tid, det är tjall på bredbandet. Men hon gjorde bra i från sej ändå. Jag galopperade flera linjer idag och hon galopperade som en gudinna. I morgon planerar jag att lägga in mer galopparbete och jobba med tre och fyror samt sjuor och åttor i galopp och diagonaler.

Jag hoppas också att mina böcker landar hos mitt Schenker ombud i morgon så jag kan plugga ikapp på dessa kurserna i skolan. Jag har lite svårt att förstå hur det kan ta över en vecka att skicka böcker som fanns i lager liksom!

Tycker ni om mitt upplägg med tidsinställda inlägg som det ligger lite tanke bakom? Alltså sånna inlägg som inte innehåller vad jag gör för stunden eller har gjort/ska göra?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar