lördag, januari 23

"Now what?"

Jooh, det ska jag tala om. Jag "råkade" juh häromdagen anmäla Sockan till clinic i mars för Nina Leiner. Jag har ju inte tömkört och grejjat med henne sen innan jul. Jag tänkte att det är bäst att kicka igång den här cirkusen. Tänkt och gjort, jag gick ut i stallet efter fikan med mamma och sadlade upp Sockiplatsen. Hon är ju stencool as usual så det va la inga bekymmer. Första gången jag släppte ut henne på tömmarna tyckte hon; detta är jobbigt, jag lägger mej ner. Nej sa jag och hon reste sej upp igen.

Så vad har vi gjort då? Jooh vi har gått tills tömmarna är slut i min hand och backat tillbaka.  Sen har vi flyttat undan rumpan runt framdelen. That's pretty much it! Om Sockan fortsätter i denna takten så ska vi snart börja trava och galoppera på tömmar också.  

Mamma trillade ut efter en stund och tog lite bilder, håll tillgodo.
Hon är då inte rädd för tömmarna kan jag tala om.. för att få henne att gå framåt krävs rätt mycket aktivitet i "benen".
Gulligull på rumpan när vi backat tillbaka.
Söt ponniehest är klar för dagen.
Vad gör du matte? Går den där att äta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar